Gemeenten willen gemak én veiligheid – wij zorgen hiervoor tot aan de voordeur

Interview met Olivier Schultink, Accountmanager bij AMP Groep.

Steeds meer gemeenten kiezen ervoor om reisdocumenten en rijbewijzen niet langer alleen via het loket aan te bieden, maar ook thuis te laten bezorgen. De gemeente Emmen is een van de vele gemeenten die deze stap onlangs heeft gezet en kiest voor AMP Groep als partner. We spreken met Olivier Schultink, accountmanager bij AMP Groep, over deze ontwikkeling en wat het betekent voor gemeenten én inwoners.

Wat maakt thuisbezorging van reisdocumenten zo aantrekkelijk voor gemeenten?

“Gemeenten staan de komende jaren voor een enorme uitdaging door o.a. de reisdocumentenpiek. Dit neemt vlak voor de zomervakantie nog eens extra toe. Iedereen wil tegelijk zijn paspoort verlengen. Door bezorging aan huis aan te bieden, ontlast je de balies op het gemeentehuis enorm,” legt Olivier uit. “Daarnaast waarderen inwoners het gemak: zij kiezen zelf het moment van levering en hoeven niet voor een tweede keer naar het gemeentehuis.”

Veiligheid is cruciaal bij dit soort documenten. Hoe garanderen jullie dit?

“Bij AMP Groep is veiligheid geen bijkomstigheid, het is de basis van onze dienstverlening,” zegt Olivier stellig. “Onze bezorgers leveren alleen aan de juiste persoon, na strikte identificatie aan de deur. Ook hebben we verschillende maatregelen genomen waardoor de documenten op geen enkel moment geopend of ingezien kan worden tijdens elke stap van het proces. Bovendien kunnen wij één van de drie controlemomenten die verplicht zijn voor gemeentes volgens het drie-paar-ogenprincipe uit handen nemen.”

Een belangrijk pluspunt is ook de IT-koppeling met gemeentelijke systemen: “Zodra een document is afgeleverd, wordt dat direct en veilig verwerkt in het systeem van de gemeente. Zo is er volledige controle én transparantie.”

Zijn er kwaliteitsnormen waar AMP Groep zich aan houdt?

“Absoluut. We beschikken over verschillende toonaangevende certificeringen,” licht Olivier toe. “ISO 27001 voor informatiebeveiliging, ISO 9001 voor kwaliteitsmanagement, en ETSI-certificering voor digitale vertrouwensdiensten. Die laatste is bijzonder belangrijk voor het correct identificeren van personen en het garanderen van een veilige levering.”

Volgens Olivier zijn deze certificeringen meer dan een formaliteit: “Ze bewijzen dat onze processen voldoen aan de hoogste normen. We blijven dan ook continu investeren in verbetering en betrouwbaarheid.”

Leveren jullie alleen paspoorten en rijbewijzen?

“Zeker niet,” zegt Olivier enthousiast. “We bezorgen ook andere waardevolle documenten. Denk aan artsenpassen van het CIBG, taxi- en ondernemerskaarten van Kiwa Register, advocatenpassen van QuoVadis en zelfs diploma’s van Koninklijke Joh. Enschedé. Allemaal met dezelfde zorgvuldigheid, veiligheid en persoonlijke benadering.”

Wat is de belangrijkste boodschap die je gemeenten wilt meegeven?

“Dat moderne dienstverlening niet ophoudt bij de voordeur van het gemeentehuis: inwoners verwachten steeds meer gemak, maar er zijn ook inwoners – zoals ouderen en mensen die slechter ter been zijn – waarvoor onze dienstverlening essentieel is. Door processen op een andere manier in te richten kan dit gerealiseerd worden en tegelijkertijd kansen bieden voor het opschalen van de capaciteit bij gemeenten zonder dat de veiligheid, controle en kwaliteit in het geding komt. Wij combineren al deze elementen namelijk in één betrouwbaar proces. Zo zorgen we samen voor toegankelijke, veilige en toekomstgerichte gemeentelijke dienstverlening.”

Wil je meer weten over hoe jouw gemeente gebruik kan maken van de dienstverlening van AMP Groep? Ontdek de mogelijkheden van onze premium logistieke diensten voor officiele documenten en waardepapieren of neem direct contact met ons op!

Deel dit artikel:
LinkedIn
Email
WhatsApp